آمار افرادی که به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند، هم در زنان و هم مردان، با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد. هر چه قدر سن شما بالاتر می‌رود، بیشتر در معرض خطر هستید، بنابراين بسیار مهم است که به‌صورت منظم و دوره‌ای برای چکاپ اقدام کنید و نسبت به عوامل خطری که منجر به بیماری‌های قلبی می‌شوند، هوشیار باشید. پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را در خود کاهش دهید.
خانمي 87 ساله، ارديبهشت ماه 98 در بيمارستان آتيه تحت جراحي هيستركتومي (خارج كردن رحم) قرار گرفتند، چند روز پس از عمل، دچار درد سينه و علائم سكته قلبي شدند كه توسط پزشكان مجرب بيمارستان آتيه تحت بررسي قرار گرفتند.
به تشخيص پزشكان، عروق قلب دچار تنگي شده و نياز به عمل اورژانسي قلب پيدا كردند كه توسط آقاي دكتر ضرغام احمدي يكم خرداد ماه 98 اين عمل انجام شد.
پس از جراحي به علت مشكلات زمينه ايي ايشان همچون كاهش قدرت انقباضي قلب، سن بالا، نارسايي كليه نياز به استفاده از دستگاه هاي كمكي پيشرفته مثل: دستگاه بالن پمپ و دستگاه ) CRRTدياليز پيشرفته) پيدا كردند اما با لطف خداوند و مراقبت هاي دقيق پزشكي، پرستاري و با كمك دستگاه هاي پيشرفته حال بيمار رو به بهبودي رفته و از بخش مراقبت هاي ويژه (ICU OH) با حل عمومي مناسب به بخش عمومي منتقل شدند.