سازمان نظام پزشکی نخستین سمپوزیوم ملی «بررسی جنبه های فقهی، اخلاقی و حقوقی مراقبت های پایان حیات بیماران» را 17 و 18 اردیبهشت ماه در سالن همایش های بیمارستان آتیه برگزار می کند.
این سمپوزیوم با همکاری پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی و بیمارستان آتیه، با هدف رفع تعارض های فقهی، اخلاقی و حقوقی مراقبت های پایان حیات بیماران در ایران  و یافتن  راهکارهای تصمیم سازی اخلاقی  در این حوزه، برگزار می شود.
امید است که نتایج این سمپوزیوم بتواند  گام مهمی در کمک به جامعه پزشکی به ویژه پزشکان، بیماران و خانواده های  آنها برای تصمیم گیری پزشکی در مورد بیمارانی که درمراحل انتهای حیات خود قرار دارند باشد.
این همایش در چهار پانل به صورت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود که طی آن اساتید و کارشناسان جامعه پزشکی، فقه و حقوق و اخلاق  به ایراد سخنرانی و ارائه مقاله می پردازند. همچنین برگزاری کارگاه طب تسکینی عمومی از جمله برنامه های جانبی این سمپوزیوم دو روزه می باشد.
این سمپوزیوم برای کلیه گروه های پزشکی دارای حداکثر 12 امتیاز بازآموزی می باشد.
لازم به ذکر است علاقه مندان برای ثبت نام در سمپوزیوم می توانند  با شماره تلفن های 84138307 و 84138310 تماس گرفته و یا به سایت imc.irmce.ir  مراجعه نمایند.